• Breng regelmaat in uw slaapgewoonte!

  • Voor het slapengaan: ontspan en vermijd pc of tablet!

  • Vermijd (veel) koffie of alcohol en sigaretten!

  • Vermijd zware inspanningen kort voor het slapengaan. Sex is wel goed !

  • Slaapkamertemperatuur tussen 16°C en 18°C is ideaal !

  • Vermijd buiklig

  • Blijf niet liggen als u niet kan inslapen : neem een boek of schrijf (stress)problemen en hun oplossing op. Ga pas terug naar uw bed als de vermoeidheid opnieuw komt opzetten!

  • Beperk middagdutjes in tijd !

  • Maak van uw slaapkamer een gezellige kamer !

  • Ververs regelmatig uw lakens en kussenslopen!

 

Op het eerste zicht bestaan er vele tientallen slaaptips. U leest ze in kranten, magazines,  ziet op websites en televisie, hoort ze op radio, kortom, u wordt erdoor overstelpt.

Meestal echter worden die slaaptips ge(her)formuleerd volgens de commerciële gedachte die erachter schuilgaat.

Wilt u echt uw slaapkwaliteit verbeteren, begin dan bij het begin : Bekijk uw huidig slaapmateriaal (bodem, matras, textiel). Denk even na hoe oud het is. Hoe het onderhouden wordt/werd. Hoeveel uren per etmaal het gebruikt wordt. Reken dat eens uit op jaarbasis. Is het ondertussen misschien niet toe aan vervanging, al ware het maar door normale slijtage door het intensieve gebruik ervan ?

Daarom onze eerste en belangrijke slaaptip: neem  contact met ons op voor een vrijblijvend slaapadvies. Wij helpen u graag bij de keuze van een aangepast slaapsysteem. Dat advies kost u niets!